Üniversite tarafından yatay geçişle öğrenci kabulüne yönelik yatay geçiş yönergesi düzenlenmiştir. Üniversite tarafından hazırlanan kurumlararası yatay geçiş yönergesi fakültemiz tarafından eksiksiz bir şekilde uygulanmaktadır. Fakülte ve bölümlerin katılımıyla gerçekleştirilen toplantılar sonucunda her dönem/yıl için kontenjan belirlenmekte ve yönergede belirlenmiş olan kriterler baz alınarak yapılan değerlendirme neticesinde yatay geçiş şartlarını sağlayan öğrencilerin ilgili bölüme geçiş işlemi tamamlanmaktadır. Fakülte bünyesinde Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Bankacılık ve Sigortacılık, Muhasebe ve Finans Yönetimi olmak üzere üç bölüm yer almaktadır. Fakülte bünyesinde yer alan ve yukarıda adı geçirilen her program için yatay öğrenci kabulünün gerçekleşebilmesi için gerekli düzenlemeler yapılmıştır.

Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi tarafından oluşturulan yatay geçiş kontenjanlarının belirlenmesine ait iş akış şemasına üniversite web sitesinden yer verilmektedir. İş akış şemasına göre;

-          İlk olarak Güz ve Bahar yarıyılları için, kurumlar arası yurtiçi kontenjan ve yurtdışı kontenjan ile kurum içi kontenjan teklif formları resmi yazı ekinde Fakülte/Meslek Yüksekokuluna gönderilmekte ve gelen tekliflerin mevzuata uygunluğu kontrol edilmektedir.

-          Daha sonra önerilerin Eğitim-Öğretim Koordinatörlüğünde görüşülmesi aşamasına geçilmekte ve yatay geçiş kontenjan tekliflerinin uygun görülmesi halinde bir sonraki adıma geçiş yapılmaktadır.

-          Yatay Geçiş Kontenjan Tekliflerinin Senatoya sunulması için resmi yazı ile genel sekreterliğe gönderilmekte senatodan olumlu yanıtın alınması beklenmektedir.

-          Her yıl Aralık ve Haziran aylarında Senatoda onayı alınan Kurumlar Arası Yatay Geçiş Kontenjanlarının YÖKSİS'e girilmektedir.

-          Kurumlar Arası Yatay Geçiş Kontenjanlarının YÖK tarafından onaylanması halinde YÖKSİS'te ilan Edilmesi aşamasına geçilmektedir.

-          Yatay geçiş kontenjan belirlenmesinin ardından “İş Akış Süreci” sonlandırılmaktadır.

Isparta Uygulamalı bilimler Üniversitesi tarafından hazırlanan yatay geçiş başvuru ve kabul işlemleri iş akış şeması üniversite web sitesinde yer almaktadır. Bu iş akış şemasına göre;

-          İlk olarak yatay geçiş başvuruları alınmaktadır.

-          İkinci adımda başvuruların değerlendirilmesi yapılmaktadır.

-          Değerlendirme listelerinin gönderilmesinin ardından Yönetim Kurulu Kararı/İlan/Tebliğ aşamasına geçilmekte ve kayıt işlemleri yapılmaktadır.

-          Son olarak ders muafiyet işlemleri gerçekleştirilerek süreç sonlandırılmaktadır.

Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi tarafından dikey geçişle gelen öğrenci kabulüne yönelik dikey geçiş yönergesi düzenlenmiştir. Yönergede kabul edilen bu esaslar fakültemiz bünyesinde yer alan tüm bölümlerde eksiksiz bir biçimde uygulanmaktadır. Aday öğrenciler için detaylı bilgiler içeren kılavuz sayfalar oluşturulmuştur. Fakülte bünyesinde yer alan 3 bölümde de (Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Bankacılık ve Sigortacılık, Muhasebe ve Finans Yönetimi) üniversite ve YÖK tarafından uygulanan esaslar baz alınmaktadır.