Üniversite tarafından yatay geçişle öğrenci kabulüne yönelik yatay
geçiş yönergesi düzenlenmiştir. Üniversite tarafından hazırlanan kurumlararası
yatay geçiş yönergesi fakültemiz tarafından eksiksiz bir şekilde
uygulanmaktadır. Fakülte ve bölümlerin katılımıyla gerçekleştirilen toplantılar
sonucunda her dönem/yıl için kontenjan belirlenmekte ve yönergede belirlenmiş
olan kriterler baz alınarak yapılan değerlendirme neticesinde yatay geçiş
şartlarını sağlayan öğrencilerin ilgili bölüme geçiş işlemi tamamlanmaktadır.
Fakülte bünyesinde Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Bankacılık ve
Sigortacılık, Muhasebe ve Finans Yönetimi olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Fakülte bünyesinde yer alan ve yukarıda adı geçirilen her program için yatay
öğrenci kabulünün gerçekleşebilmesi için gerekli düzenlemeler yapılmıştır.
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi tarafından
oluşturulan yatay
geçiş kontenjanlarının belirlenmesine ait iş akış şemasına üniversite web sitesinden yer verilmektedir. İş akış
şemasına göre;
-
İlk olarak Güz ve Bahar yarıyılları için, kurumlar
arası yurtiçi kontenjan ve yurtdışı kontenjan ile kurum içi kontenjan teklif
formları resmi yazı ekinde Fakülte/Meslek Yüksekokuluna gönderilmekte ve gelen
tekliflerin mevzuata uygunluğu kontrol edilmektedir.
-
Daha sonra önerilerin Eğitim-Öğretim
Koordinatörlüğünde görüşülmesi aşamasına geçilmekte ve yatay geçiş kontenjan
tekliflerinin uygun görülmesi halinde bir sonraki adıma geçiş yapılmaktadır.
-
Yatay Geçiş Kontenjan Tekliflerinin Senatoya sunulması
için resmi yazı ile genel sekreterliğe gönderilmekte senatodan olumlu yanıtın
alınması beklenmektedir.
-
Her yıl Aralık ve Haziran aylarında Senatoda onayı
alınan Kurumlar Arası Yatay Geçiş Kontenjanlarının YÖKSİS'e girilmektedir.
-
Kurumlar Arası Yatay Geçiş Kontenjanlarının YÖK tarafından
onaylanması halinde YÖKSİS'te ilan Edilmesi aşamasına geçilmektedir.
-
Yatay geçiş kontenjan belirlenmesinin ardından “İş Akış Süreci”
sonlandırılmaktadır.
Isparta Uygulamalı bilimler Üniversitesi tarafından hazırlanan yatay
geçiş başvuru ve kabul işlemleri iş akış şeması üniversite web sitesinde yer
almaktadır. Bu iş akış şemasına göre;
-
İlk olarak yatay geçiş başvuruları alınmaktadır.
-
İkinci adımda başvuruların değerlendirilmesi yapılmaktadır.
-
Değerlendirme listelerinin gönderilmesinin ardından Yönetim Kurulu
Kararı/İlan/Tebliğ aşamasına geçilmekte ve kayıt işlemleri yapılmaktadır.
-
Son olarak ders muafiyet işlemleri gerçekleştirilerek süreç
sonlandırılmaktadır.
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi tarafından
dikey geçişle gelen öğrenci kabulüne yönelik dikey geçiş yönergesi düzenlenmiştir. Yönergede kabul edilen bu esaslar
fakültemiz bünyesinde yer alan tüm bölümlerde eksiksiz bir biçimde
uygulanmaktadır. Aday öğrenciler için detaylı bilgiler içeren kılavuz sayfalar
oluşturulmuştur. Fakülte bünyesinde yer alan 3 bölümde de (Uluslararası Ticaret
ve İşletmecilik, Bankacılık ve Sigortacılık, Muhasebe ve Finans Yönetimi)
üniversite ve YÖK tarafından uygulanan esaslar baz alınmaktadır.