KOMİSYONLAR
Bölüm Kalite ve Akreditasyon Komisyonu
Bölüm düzeyinde kalite güvence sistemi, kalite çalışmaları ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalite güvence sistemine uygun olacak şekilde yürütülmesi amacıyla tamamlayıcı karar ve uygulamaları bulunan kurul ve komisyonlar mevcuttur. Bu kurul ve komisyonlar doğrudan Dekana bağlı olarak çalışmaktadır. Bu doğrultuda, fakültede ve bölümde Birim Kalite Komisyonları oluşturulmuştur. Muhasebe ve Finans Yönetimi Bölümü Kalite ve Akreditasyon Komisyonu’nun, birimde bütünleşik kalite faaliyetlerini yürütmek, birimin eğitim öğretim, araştırma ve yönetim faaliyetlerinin akreditasyonuna yönelik çalışmalar yapmak, Birim Öz Değerlendirme Raporu ile ilgili bilgi ve belgeleri hazırlamak, birimin stratejik hedeflerine yönelik performans göstergelerinin izleme ve değerlendirme sonuçlarını üniversitenin hedefleriyle uyumlu hale getirmek, akreditasyon süreçlerinin koordinasyonunu sağlamak, akreditasyon süreçleriyle ilgili belirlenen performans göstergelerinin takibini sağlamak gibi görevleri bulunmaktadır. Bu komisyon tarafından alınan kararlar, bölümler için de tavsiye kararları niteliğindedir. Bölüm Kalite ve Akreditasyon Komisyonu, muhasebe ve finans yönetimi bölüm başkanı başkanlığında, bölümün diğer öğretim elemanlarından olmak üzere 3 üyeden oluşmaktadır.
Bölüm Kalite ve Akreditasyon Komisyonu Kontrol Listesi
Yıllık kalite ve akreditasyon faaliyet planının hazırlanması
Bölüm kalite hedeflerinin belirlenmesi ve paylaşılması
İşveren/mezun/akademik personel gibi dış paydaşlarla toplantılar yapılması
Öğrenci memnuniyet ve Mezun geri bildirim anketlerinin toplanması
Tespit edilen gelişim alanları için eylem planı oluşturulması
Akreditasyon ölçütlerine uygun öz değerlendirme raporu hazırlanması
Üniversite kalite güvencesi sistemiyle (KYS) uyumun kontrol edilmesi
Süreçlerin sürdürülebilirliği için önerilerin belirlenmesi
Kariyer Geliştirme Komisyonu
Muhasebe ve Finans Yönetimi bölümü; öğrencilerin akademik hayatlarında yönlendirilmesini, karşılaşabilecekleri sorunlarda destek taleplerini karşılamayı, kariyer planlama süreçlerinde öğrencilere yol göstermeyi bir sorumluluk bilmektedir. Bu kapsamda 2025 yılında kurulan Kariyer Geliştirme Komisyonu’nun görevi genel olarak; öğrenciliğe başlangıçtan öğrencilik süresinin bitimine kadar, başta akademik konular olmak üzere öğrencilerin gereksinim duydukları her konuda danışmanlık hizmeti sunmaktır. Komisyon 3 öğretim elemanından oluşmaktadır.
Bölüm Kariyer Geliştirme Komisyonu Kontrol Listesi
Yıllık kariyer etkinlik planının oluşturulması
Öğrencilerin kariyer ilgi alanları ve hedeflerinin belirlenmesi
Kariyer danışmanlığı sistemimim kurulması
Öğrencilere özgeçmiş (CV) hazırlama desteği verilmesi
Mülakat ve iş başvurusu teknikleri hakkında seminer düzenlenmesi
Kariyer günleri veya seminerlerin planlanması
Mezunlarla kariyer söyleşileri organize edilmesi
İş/staj ilanları düzenli olarak öğrencilere iletilmesi
Mezun takip sisteminin aktif olarak kullanılması
Kariyerle ilgili web sayfasının bölüme entegre edilmesi
Etkinlik sonrası öğrenci memnuniyet anketinin uygulanması
Paydaş görüşleriyle etkinliklerde iyileştirmenin yapılması
Yıllık kariyer geliştirme raporunun hazırlanması
Sürekli İyileştirme Komisyonu
Bölüm sürekli iyileştirmeyi ve çevresindeki değişimleri hassaslıkla takip edip uygun ölçüde uyum göstermeyi hedef görmektedir. Bu bağlamda 2025 yılında kurulan Sürekli İyileştirme Komisyonu’nun görevi genel olarak; yükseköğretim ekosistemi içerisindeki değişimleri, küresel eğilimleri, ulusal hedefleri ve paydaş beklentilerini dikkate alarak bölümü geleceğe hazırlamaktır. Komisyon Dekan başkanlığında 3 öğretim elemanından oluşmaktadır.
Sürekli İyileştirme Komisyonu Kontrol Listesi
Yıllık faaliyet planının oluşturulması
Öğrenci memnuniyet anketlerinin yapılması
Mezun, işveren ve akademik personel geri bildirimlerinin alınması
Paydaş görüşlerinin sistemli olarak değerlendirilmesi
Ders değerlendirme sonuçlarının incelenmesi
Mezuniyet oranları, ders başarı oranları ve devamsızlık oranlarının izlenmesi
Akademik personel yayın ve proje performansının değerlendirilmesi
Geliştirilmesi gereken ders içerikleri ve öğretim yöntemlerinin belirlenmesi
Öğrenci destek hizmetleriyle ilgili iyileştirme alanlarının tespit edilmesi
Gerekli iyileştirme faaliyetlerinin bölüm/fakülte kuruluna sunulması
Yapılan iyileştirmelerin etkisinin değerlendirilmesi
Staj Komisyonu
Bölüm kuruluşundan bu yana stajı zorunlu tutmakla beraber öğrencilerin sektörde ve alanda deneyim kazanmalarına önem vermiş ve öğrencileri teşvik edip ihtiyaç duyduklarında yönlendirmiştir. Öğrencilerin staj yapma davranışlarını desteklemek adına da süreçte destek olup öğrencilerin karşılarına çıkabilecek pürüzlerde sorun çözme yaklaşımını benimsemiştir. Bu doğrultuda kurulan Staj Komisyonu’nun görevi genel olarak öğrencilerin staj başvuru sürecinde ihtiyaç duyabilecekleri konularda danışmanlık vermek ve belge hazırlama ve teslim süreçlerinde yönlendirmektir. Komisyon 1’ yedek 4 öğretim elemanından oluşmaktadır.
Staj Komisyonu Kontrol Listesi
Staj Başvuru Tarihlerinin ilan edilmesi
Staj Başvurularının Değerlendirilmesi
Islak İmzalı Staj Başvuru Formunun Okula Teslimi
Staj Uygulama Dönemi
Staj Sonu Evraklarının Teslimi
Staj Sonu Evraklarının Değerlendirilmesi
Staj Sonuçlarının İlan Edilmesi
Staj Evraklarında Düzeltme İstenen Öğrencilerin Yeni Evraklarını Teslim Etmesi
Staj Evraklarında Düzeltme İstenen Öğrencilerin Düzeltilmiş Yeni Staj Evraklarının Değerlendirilmesi
Kesin Staj Sonuçlarının İlan Edilmesi
Bölüm Tanıtımı, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler Komisyonu
Muhasebe ve Finans Yönetimi bölümün tanıtımını yapmak, öğrencilerin sosyal, kültürel ve akademik gelişimlerine katkı sağlamak ve bölümle ilgili aidiyet duygusunu güçlendirmek amacıyla Bölüm Tanıtımı, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler Komisyonu 2025 yılında oluşturulmuştur. Komisyonun görevi, öğrencilerin sosyal, kültürel ve kişisel gelişimlerini destekleyecek etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve koordine etmektir. Aynı zamanda, öğrenciler arasında iletişimi ve dayanışmayı artırmak, bölüm aidiyetini güçlendirmek ve üniversite yaşamını zenginleştirmek amacıyla çalışmalar yürütür. Komisyon 3 öğretim elemanından oluşmaktadır.
Bölüm Tanıtımı, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler Komisyonu Kontrol Listesi
Yıllık tanıtım ve etkinlik planlarının hazırlanması
Bölüm tanıtım videosu çekilmesi/güncellenmesi
Sosyal medya ve web sayfasının güncellenmesi
Öğrenci anketiyle etkinlik taleplerinin alınması
Bahar şenliği, kariyer günü, seminer vb. etkinliklerin planlanması
Kültürel gezilerin (müze, şehir turu, tiyatro vb.) organize edilmesi
Etkinliklerden fotoğraf/video çekimi yapılması
Etkinlik raporunun hazırlanması
Eksikler ve önerilerin komisyonda değerlendirilmesi
Bölüm Yayın ve Proje Üretme Komisyonu
Muhasebe ve Finans yönetimi bölümünde akademik yayın üretimini teşvik etmek, bilimsel projelerin geliştirilmesini desteklemek ve bölümün araştırma kapasitesini artırarak akademik görünürlüğünü güçlendirmek amacıyla Bölüm Yayın ve Proje Üretme Komisyonu oluşturulmuştur. Hem öğretim elemanlarının hem de öğrencilerin yayın ve proje çalışmalarına katılımını sağlamak komisyonun öncelikli hedefidir. Komisyon 3 öğretim elemanından oluşmaktadır.
Bölüm Yayın ve Proje Üretme Komisyonu Kontrol Listesi
Yıllık çalışma planı ve hedeflerin oluşturulması
Bölüm üyelerinin akademik yayın performansının yıllık olarak analiz edilmesi
Ulusal ve uluslararası hakemli dergiler hakkında bilgilendirme yapılması
Yayın teşvik ve destek politikaları hakkında bilgilendirme sağlanması
Ortak yayın yapabilecek öğretim elemanlarının eşleştirmesinin yapılması
TÜBİTAK, BAP, Avrupa Birliği, Kalkınma Ajansı vb. proje çağrılarının takip edilmesi
Proje fikirlerinin toplanması ve değerlendirilmesi için sistem kurulması
Proje ve yayın konularında diğer üniversitelerle iş birliğinin araştırılması
Sanayi, kamu ve STK iş birlikleri için temas kurulması
Komisyon kararları ve faaliyet raporlarının düzenli olarak arşivlenmesi
Mezuniyet Komisyonu
Bölüm kuruluşundan bu yana Öğrencilerin mezuniyet süreçlerinin düzenli, adil ve sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlamak ve bu süreci mevzuata uygun olarak koordine etmek amacıyla Mezuniyet Komisyonu öğrencilerin gerekli tüm koşulları yerine getirip getirmediğini denetleyerek mezuniyet hakkını kazanan öğrencilerin belirlenmesini sağlamaktadır. Komisyon 1’ yedek 4 öğretim elemanından oluşmaktadır.
Mezuniyet Komisyonu, mezuniyet süreçlerinin akademik ve idari açıdan sorunsuz işlemesini sağlamak, öğrencilerin hak kaybı yaşamadan mezun olabilmeleri için gerekli denetimi yapmak amacıyla görev yapar. Aynı zamanda bölümün eğitim kalitesine katkı sağlayan önemli bir akademik yapıdır.
Mezuniyet Komisyonu Kontrol Listesi
Mezun olmak isteyen öğrenci OBS üzerinden ilişik kesme başvurusunun yapılması
İlişik kesme başvurusu yapan öğrenci listesine göre muhtemel mezun listeleri alınması
OBS’ den çekilen muhtemel mezun öğrenci listeleri mezuniyet kontrol/onay için akademik birimler ile paylaşılması veya mezun durumdaki öğrencilerin mezuniyet için şahsen başvurularının alınması
Akademik birimler tarafından mezuniyetleri uygun görülen öğrencilerin mezuniyet dönem bilgilerinin ÖİDB’ ye gönderilmesi,
Akademik birimler tarafından gönderilen listelerin incelenmesi;
AKTS yükü kontrolü yapılması,
Staj başarı/başarısızlık kontrolü yapılması,
Kredi yükü kontrolü yapılması,
Ortalamanın 2.00 ve üstü olma durumu kontrolü yapılması,
Müfredat başarı kontrolü yapılması,
Harç ödeme durumu kontrolü yapılması,
Enstitü öğrencilerinden dönem proje belgelerinin alınması
Mezuniyeti uygun görülen öğrencilerin mezuniyet komisyonu ve birim kurul kararı ile karara bağlanması
Mezuniyeti uygun görülen öğrencilerin OBS’ de mezuniyet işlemlerinin yapılması
Mezuniyeti yapılan öğrencilerin diploma ve diğer belgelerinin hazırlanması ve imza aşamasının tamamlanması işlemlerinin yapılması
İşyerinde Mesleki Eğitim Komisyonu
Öğrencilerin öğretim yoluyla elde ettikleri bilgi ve becerilerini ilgili sektörlerdeki işyerlerinde uygulayarak bu özelliklerini güçlendirmelerini sağlamak, doğru karar verme becerilerini geliştirmek,
Nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları işyerlerindeki sorumluluk bilincini yükseltmek,
İşçi-işveren ilişkilerini, organizasyon, üretim, iş güvenliği sistemlerini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlayıcı faaliyetler ile işbaşında deneyim kazanmalarına olanak sağlamak amacıyla İşyerinde Mesleki Eğitim Komisyonu bölüm bünyesinde oluşturulmuştur. 7+1 eğitim modelinin ana hedefi; iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikteki elemanı ve personeli günün teknolojileri ve bilgilerine sahip olarak iş dünyası ile birlikte yetiştirmektir. Bu doğrultuda Komisyon, öğrencilerin mesleki bilgi, beceri ve deneyimlerini artırmak amacıyla işyeri temelli eğitim süreçlerini planlar, koordine eder ve denetler. Bu komisyon, öğrencilerin gerçek iş ortamlarında uygulamalı eğitim almalarını sağlayarak mezuniyet sonrası istihdamlarını kolaylaştırmayı hedefler. Komisyon 4 öğretim elemanından oluşmaktadır.
İşyerinde Mesleki Eğitim Komisyonu Kontrol Listesi
Öğrenci tarafından OBS üzerinden İşletmede Mesleki Eğitim dönem başvurularının yapılması (Yaz döneminde yapamayıp, şu anda şartları sağlayanlar için)
Komisyon tarafından tercihlerin değerlendirilmesi ve bölüm web sayfasında listelerin ilanı (Yaz döneminde yapılan ve şimdiki müracatlar birleştirilerek tek liste)
Bahar döneminde işletmede mesleki eğitim yapacak öğrencilerin OBS üzerinden kurum başvurularını yapması, ilgili kurumun kabul edilmesi durumunda İşletmede Mesleki Eğitim Sözleşmesinden ve imzalanması (öğrenci tarafından) –İşletmeye/Kuruma imza/kaşe yaptırılıp tekrar sisteme yüklenmesi (OBS’ ye yüklenmesi gerekenler sözleşmede (Belgesinde öğrenci ve işyeri imzası ve kaşesi olması gerekmektedir.)
Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim sorumlusu tarafından OBS’ de sözleşmelerin kontrol edilmesi ve kesin onayın verilmesi (Kesin onay verilen öğrencilerin isimleri sigorta işlemleri için fakülte koordinatörlüğüne listeler ile bildirilir.)
İşletmede Mesleki Eğitime gidecek öğrencilerin ders seçimi ve ekle-sil işlemlerinin tamamlanması
İşletmede Mesleki Eğitime Başlanması. (Bahar Döneminin Başlaması)
Ders Ekleme Bırakma (İnternet üzerinden)
Denetçi Öğretim Elemanı tarafından öğrencilerin işyerinde (dönem boyunca en az 1 kez olmak üzere) denetlenmesi ve denetçi tarafından doldurulan formlarının ilgili Bölüm Başkanlıklarına teslim edilmesi.
İşletmede Mesleki Eğitimin Bitişi (Bahar Döneminin Bitişi)
Haftalık uygulama raporların tamamı*, devam çizelgesi** ve izin belgelerinin** (izin kullanıldı ise) OBS’ye yüklenmesi.(Tek bir nüsha olarak)
İşletmede Mesleki Eğitimin Sınavlarının Yapılması
Yatay Geçiş Değerlendirme Komisyonu
Üniversitelerde başka bir üniversiteden ya da aynı üniversite içinde farklı bir bölüme geçmek isteyen öğrencilerin başvurularını değerlendirmek üzere bölümde Yatay Geçiş Değerlendirme komisyonu bulunmaktadır. Komisyon, her öğretim döneminin ilk iki haftası içinde yapılan kredi transferi ve intibak başvurularını değerlendirir, sonuca bağlar ve gerekli intibak formlarını hazırlar. Kurumlar arası veya kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin intibakları ve ders muafiyetleri ile ilgilenir. Daha önce devam ettiği herhangi bir yükseköğretim kurumunda başarılı olduğu dersleri, kayıt yaptırdıktan sonra bölümümüzde eşdeğeri bulunan derslerin yerine saydırmak isteyen öğrencilerin kredi transferi ve sınıf intibaklarını mevzuata uygun şekilde yapar. Komisyon 1’ yedek 4 öğretim elemanından oluşmaktadır.
Yatay Geçiş Komisyonu Kontrol Listesi
Yatay geçiş başvuru tarihlerinin duyurulması
Başvuru kılavuzu ve kontenjan bilgilerinin yayımlanması
Başvuru şartlarının (genel not ortalaması, sınıf durumu, başarı sıralaması vb.) kontrol edilmesi
Gerekli belgeler listesinin paylaşılması
Komisyon üyelerinin başvuruları değerlendirmesi
Gerekçeli red veya kabul kararlarının oluşturulması
Kabul edilenler için intibak (eşdeğerlik) değerlendirmesinin yapılması
Kabul edilen adaylara kayıt için gerekli belgelerin bildirilmesi
Sonuçların üst kurula (bölüm kurulu) sunulması
Kabul edilen öğrencilerin OBS sistemine işlenmesi
Muafiyet ve İntibak Komisyonu
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Büyükkutlu Uygulamalı Bilimler Fakültesi Muhasebe ve Finans yönetimi bölümüne kayıt hakkı kazanan öğrencilerin daha önce herhangi bir Yükseköğretim Kurumundan alıp başardığı derslerin muafiyet ve yarıyıl/yıl intibak esaslarını temel alarak öğrencilerin muafiyet işlemlerini yürüten Muafiyet ve İntibak Komisyonu bulunmaktadır. Öğrencinin ilgili bölüme geçişi ile ilgili işlemlerin Öğrenci İşleri’nde tamamlanması ile birlikte, evraklar Bölüm Başkanlığı’na iletildikten sonra, komisyon, muafiyet ve intibakla ilgili talepleri “Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi” esaslarına göre inceler ve sonuçlandırır. Komisyon 1’ yedek 4 öğretim elemanından oluşmaktadır.
Muafiyet ve İntibak Komisyonu Kontrol Listesi
Başvuru tarihlerinin ilan edilmesi
Gerekli belgelerin listesi
Öğrencilerin dilekçelerinin alınması
Resmi onaylı transkript ve ders içeriklerinin kopyalarının alınması
Dış kurumdan alınan dersin içeriği mevcut dersle karşılaştırılması
Krediler ve saatlerin uygunluğunun değerlendirilmesi
Her ders için muafiyet verilip verilmeyeceğinin kararlaştırılması
Kararların bölüm kuruluna sunulması
Son kararın OBS’ye işlenmesi
Kararların itiraz süreci hakkında bilgilendirme yapılması