Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (ISUBÜ), uzaktan
eğitim faaliyetlerini kurumsal bir yapı altında yürütmek amacıyla Uzaktan
Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi'ni (ISUBÜ-UZEM) kurmuştur. Bu merkez,
üniversitenin tüm akademik ve idari birimlerine yönelik uzaktan eğitim ile
ilgili araştırma, geliştirme, uygulama ve stratejik planlamaları
gerçekleştirmektedir.
ISUBÜ, uzaktan eğitim faaliyetlerini desteklemek amacıyla
gerekli teknik altyapıyı sağlamaktadır. Eğitim Yönetim Sistemi (EYS) üzerinden
sunulan ders içerikleri, metin, animasyon ve ses gibi materyallerle
zenginleştirilerek öğrencilere 7/24 erişim imkânı sunulmaktadır. Ayrıca, canlı
dersler için e-stüdyolar kullanılarak, öğretim elemanları ve öğrenciler
arasında eşzamanlı etkileşim sağlanmaktadır.
UZEM, pandemi, doğal afet vb. sebeplerle uzaktan eğitimin
verilmesinin bir ihtiyaç haline geldiği durumlarda ve erişilebilirliğin
artırılmasının işlevsel olduğu koşullarda zaman ve mekândan bağımsız bir eğitim
programı sunmayı hedeflemektedir. Bu merkez, programcılar, ölçme ve
değerlendirme ile ilgili alanlarda uzman olan idari ve akademik personellerden
oluşan güçlü bir ekibe sahiptir. Teknik donanım ve yazılım alt yapısı yönünden
ileri teknolojileri kullanarak “Adobe Connect” üzerinden yapılan canlı (senkron)
derslerle kurumsallaşmasını hızla tamamlayarak eğitime hazır hale gelmiştir.
Öğretim üyeleri ve öğrenciler, uygulamayı AppStore ve Google Play gibi birçok
cep telefonlarının desteklediği platformlardan dilediği yer ve zamanda mobil
olarak sisteme giriş yapabilmektedir. Bölümlerin olağanüstü durumlarda hızlı
bir şekilde eğitimlerine devam edebilmeleri için gerekli alt yapıyı, eğitimleri
ve uygulamaları hızla hayata geçirebilen bir merkezdir.
Türk Dili I ve II, Yabancı Dil I ve II, Atatürk İlkeleri
ve İnkılap Tarihi I ve II dersleri tüm üniversite genelinde ortak dersler
olması sebebiyle pandemi döneminden itibaren uzaktan eğitim ile verilmektedir.
Dolayısıyla hali hazırda bulunan uzaktan eğitim alt yapısı pandemi döneminde
aniden uzaktan eğitime geçme sürecinde hem öğrencilerin hem de personelin
sürece adaptasyonu hızlı ve kolay olmuştur.